در ابتدای راه اندازی سایت خود قطعا یکی از سرویس میزبانی را برای بارگذاری اطلاعات سایتتان انتخاب کرده‌اید. اما با پیشرفت کسب و کار شما نیازها نیز افزایش می‌یابد و زمان آن فرا می‌رسد که به نوع دیگری از میزبانی روی آورید. از بین چندین گزینه میزبانی موجود، میزبانی VPS (سرور خصوصی مجازی) یکی از برترین گزینه های موجود است به این دلیل که ترکیب کاملی از محیط میزبانی مشترک و اختصاصی را در اختیار کاربران قرار میدهد. میزبانی VPS را می‌توان به دو نوع اصلی VPS مدیریتی و غیر مدیریتی طبقه بندی کرد. در ادامه مزایا ، تفاوت های این دو را بررسی خواهیم کرد تا به عنوان صاحب سایت بدانید کدام گزینه برای کار شما مناسبتر است.

میزبانی مدیریت شده VPS چیست؟

بر اساس مطلب منتشر شده در وبسایت عصر اقتصاد مدیریت یک سرور نیاز به زمان، تلاش و تخصص فنی دارد. در مدیریت میزبانی وب VPS ، ارائه دهنده خدمات تمام مسئولیت‌های مربوط به سرور مانند به‌روز رسانی‌های اصلی ، نگهداری ، نصب نرم افزار و... را انجام میدهد ، بنابراین می‌توانید به طور کامل بر رشد کسب و کار خود تمرکز کنید. میزبانی مدیریت شده VPS یک روش دستی محسوب می‌شود. اگر صاحب یک کسب و کار جدید هستید و تجربه فنی کمی دارید یا هیچ تجربه ای ندارید ، مدیریت میزبانی وب VPS راه حل مناسبی برای میزبانی شما است و لازم نیست نگران هیچ موردی در ارتباط با سرورها باشید.

میزبانی بدون مدیریت VPS چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، برخلاف میزبانی مدیریت شده در میزبانی بدون مدیریت صاحب دامنه باید تمامی مسئولیت‌های سرور و وظایف نگهداری آن را بر عهده گیرد و ارائه دهنده میزبانی فقط از سرور فیزیکی و در دسترس بودن آن مراقبت می‌کند. پس اگر می‌خواهید میزبانی بدون مدیریت VPS را انتخاب کنید ، باید از تخصص‌های فنی یا منابع داخلی اختصاصی برای مدیریت سرور، سیستم عامل و سایر منابع مربوط به سرور برخوردار باشید. اگر شما یک کسب و کار ثابت هستید میزبانی بدون مدیریت VPS گزینه مناسب‌تری است.

مزایای میزبانی VPS

میتوان گفت میزبانی مدیریت شده VPS یا میزبانی بدون مدیریتVPS ، تقریبا مزایای یکسانی دارند. با ما همراه شوید تا نگاهی اجمالی به برخی از مزایای برتر داشته باشیم.

دسترسی ریشه

VPS Hosting پلی است بین میزبانی مشترک و اختصاصی و به همین دلیل شامل ویژگی های هر دو است. با VPS Hosting سرور علیرغم میزبانی در یک سرور فیزیکی از سرورهای دیگر جدا شده است. بنابراین دسترسی کامل ریشه‌ای برای سفارشی سازی و مدیریت سرور و منابع آن را در اختیار دارید.

تهیه فوری منابع

منابع سرور مانندCPU ، RAM،OS به محض راه اندازی سرور فوراً در اختیار صاحب وب سایت قرار می‌گیرند. بسته به ترافیک ورودی، این منابع می‌توانند به راحتی مقیاس‌پذیر شوند.

امنیت

از آنجا که میزبانی VPS مانند میزبانی اختصاصی جدا شده است، امنیت بالایی را برای وب سایت میزبانی شده فراهم می‌کند.

کارایی

VPS Hosting دارای هارد SSD و HDD است، با این حال، اکثرا این روزها SSD VPS Hosting را برمیگزینند زیرا مزایای آن بیشتر از HDD است SSD VPS Hosting سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش می‌دهد و عملکرد وب سایت و رتبه جستجوی Google را بهبود می‌بخشد.

تفاوتهای اصلی

تفاوت چندانی بین میزبانی VPS مدیریت شده و مدیریت نشده وجود ندارد. دو مورد مهم در این مورد مبحث هزینه و مبحث نگهداری سرور استنگهداری و ارتقاء سرور توسط ارائه دهنده میزبانی انجام می شود. ارائه دهنده میزبانی شما فقط مراقبت از سرور فیزیکی و زمان کارکرد تضمینی آن را انجام می دهد. میزبانی مدیریت شده از نظر هزینه کمی گرانتر است اما انتخاب بهتری برای مبتدیان است و میزبانی مدیریت شده VPS برای کاربران با تجربه مناسب است.

با توجه به مطالب گفته شده اگر قصد تغییر به میزبانی VPS را دارید، باید به دقت بررسی کنید که بین VPS مدیریت شده و میزبانی بدون مدیریت کدام میزبانی برای وب سایت تجاری شما مناسبتر است.