GT Metrics چیست؟ در این مقاله در مورد یکی از ابزارهای تحلیل سئو فنی (سئوفنی) صحبت خواهم کرد. من محمد سلحشوری هستم. در این مقاله به بررسی جزئیات اصطلاحات و مشکلات ابزار معروف (GT METRIX) می پردازم. برای دیدن ادامه این مقاله وبلاگ را دنبال کنید.

GTMETRIX

این ابزار برای تجزیه و تحلیل تکنیک های سئو بسیار مفید است و احتمالا اکثر شما حداقل یک بار از این ابزار برای آنالیز وب سایت یا رقبای خود استفاده کرده اید و درخواست های سرور داخلی و مواردی از این قبیل را آنالیز می کند و به شما و کارشناس سئو گزارش کاملی می دهد. خطاهای داخلی و مشکلات وب سایت برای حل مشکلاتی که باعث کند بارگذاری وب سایت بر اساس این گزارش می شود. می توانید پیشرفت کنید و بهترین نتایج را بگیرید.

چگونه وب سایت خود را با Gtmetrix ارزیابی کنیم

می توانید آدرس gtmetrix.com را در مرورگر خود وارد کنید و منتظر بمانید تا صفحه وب برای شما بارگذاری شود، سپس آدرس وب سایت خود را در کادری که عبارت Enter URL to Analyze را وارد کنید، وارد کنید، سپس گزینه Test your website را انتخاب کنید و منتظر بمانید. .

باید بدانید که جستجوی وب سایت می تواند زمان زیادی ببرد زیرا بسیاری از وب سایت های دیگر به طور همزمان در حال جستجو هستند و برای انجام این فرآیند به زمان نیاز دارید، گاهی اوقات حدود 1 دقیقه.

پس از فرآیند بارگذاری وب سایت، نتایج در وب سایت Gt metrix نمایش داده می شود که وضعیت داخلی وب سایت شما را نشان می دهد.

عبارت Performance Score را در هدر اول، عبارت PageSpeedScore و یک عبارت دیگر YSlow Score را در کادر پایین مشاهده خواهید کرد و در کنار این کادر عبارت Full Load Time و Total Pages را مشاهده خواهید کرد. اندازه ها و درخواست ها در ادامه این مقاله مورد بحث قرار خواهند گرفت. من همه این موارد را برای شما توضیح خواهم داد.

شاخص های عملکرد

در این پنجره، دو گزینه و زیربخش وجود دارد که نمره کلی سلامت سایت را به شما نشان می دهد.

امتیاز سرعت صفحه

این نتیجه وب سایت شما و صفحه اصلی وب سایت شما است که بر اساس اندازه عکس ها، افزونه ها یا اسکریپت های موجود در وب سایت شما که هنگام بارگیری وب سایت ارسال می شوند، درصد کل را به شما نشان می دهد.

امتیاز YSlow

این گزینه نتایج آرشیو سایت شما را بر اساس الگوریتم یاهو نمایش می دهد، هر چه امتیاز PageSpeed ​​سایت شما بالاتر باشد، طبیعتا این نتایج اعداد نزدیک به امتیاز PageSpeed ​​شما را نشان می دهد.

زمان بارگذاری شده

همانطور که از نام آن پیداست، این نتیجه زمان بارگذاری سایت است که بر ثانیه محاسبه می شود و هر چه درخواست هایی که در هنگام بارگذاری وب سایت ارسال شود کمتر باشد، زمان کمتری ثبت می شود.

ابزار Gt Metrix وب سایتی است که برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها استفاده می شود. این سایت یک سرور در ونکوور کانادا دارد که باید یکی دو ثانیه طول بکشد تا سایت Gt Metrix به سرور شما متصل شود (مخصوصا اگر سرور شما در ایران باشد). فکرش را بکن

اندازه کل صفحه

این عبارت اندازه صفحه اصلی وب سایت شما را بر حسب کیلوبایت مشخص می کند که بسته به اندازه صفحه اصلی (به دلیل استفاده از تصاویر بزرگ، افزونه ها یا اسکریپت ها) متفاوت است.

پرسیده شد

این عبارت تعداد درخواست اسناد و تصاویر برای بارگذاری صفحه شما را نشان می دهد که معمولا برای فروشگاه ها بین 80 تا 90 مورد است.

توجه داشته باشید که برخی از افزونه های وب سایت مانند تماس ها، ایمیل ها و افزونه های ضد هرزنامه ممکن است به دلیل فیلتر شدن یا عدم سرویس دهی به ایران بیشتر طول بکشد و بسته به روشن بودن فیلتر، درخواست ها متفاوت است.

در قسمت بعدی سایت مجموعه ای از خطاها و عناصر را مشاهده می کنید که هر کدام حاوی پیامی برای شماست که باید به آنها توجه کنید و برای رسیدن به نتایج بهتر و بهینه بهتر است به تعداد آنها را رفع کنید. تا حد امکان .

برای رفع این موارد، ابتدا باید آنها را بشناسید تا بتوانید برای رفع آنها برنامه ریزی کنید. در ادامه ویژگی های مختلف این ابزار سئو را برای شما توضیح خواهم داد. با ما بمان.

جنبه های مختلف سرعت صفحه را بررسی می کند.

در این قسمت گزینه هایی وجود دارد که با بهینه سازی آنها می توانید بهترین نتیجه را بگیرید و سرعت سایت خود را بهینه کنید. در این کادر تعدادی عنصر وجود دارد که سایت شما را طبق الگوریتم های گوگل بررسی می کند و سپس آنچه را که نیاز دارید به شما می دهد. خطاها

مجموعه ای از تصاویر در سطح سرور

این گزینه برای عکس هایی است که در اندازه های مختلف با استفاده از سبک های css در وب سایت شما قرار می گیرند. گاهی اوقات به تصاویری برخورد می کنید که به آدرس مستقیم آنها مراجعه می کنید و می بینید که سایز اصلی آنها 1500 * 2580 است اما ظاهر آنها در صفحه اصلی 800 * 800 است یا بسته به قالب اصلی آنها اندازه های متفاوتی دارند. این عکس ها با استفاده از CSS ویرایش می شوند و کلمه عکس متعلق به این دسته از عکس ها است.

متن به تعویق انداختن تجزیه جاوا اسکریپت

هنگامی که مخاطب درخواستی برای باز کردن صفحه اصلی ارسال می کند، فایل های جاوا اسکریپت مختلف بارگذاری می شوند. این زمان بارگذاری به تعداد فایل‌های جاوا اسکریپت بستگی دارد که می‌توان در مرحله آخر بارگذاری کرد یا در صورت نیاز به بهینه‌سازی در فوتر قرار داد. دو راه برای انجام این کار وجود دارد: می توانید به صورت دستی یا با افزونه wp deferred javascript کمک بگیرید.

اصطلاح بهینه سازی تصویر

همانطور که از نام آن پیداست، اندازه استاندارد برای تصاویر استفاده نشده اعمال می شود.

اگر گزینه ها را باز کنید، می بینید که آدرس تصاویری که قرار است تغییر اندازه داده شوند، نمایش داده می شود.

در این قسمت آدرس تصویر اصلی سایت نمایش داده می شود و در گزینه نسخه بهینه شده پیشنهاد GT Matrix را مشاهده می کنید که با در نظر گرفتن بهترین سایز همان تصویر برای شما می توانید تصویر توصیه شده و آن را به روش قبلی بارگذاری کنید. اشتباهات را تصحیح کنید.

اعلان css را به حداقل برسانید.

این عبارت به فایل های CSS داخلی سایت شما اشاره دارد که نشان می دهد در طراحی سایت از فایل های کوچک استفاده شده و در فایل های CSS سایت فضاهایی وجود دارد.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید این فایل ها را با یک افزونه فشرده کنید، اما توصیه می کنیم از ابزار فشرده سازی کد CSS آنلاین استفاده کنید.

به تصویر زیر دقت کنید.

این نمونه ای از فشرده سازی با استفاده از ابزارهای آنلاین است. این فشرده سازی به شدت بر سرعت بارگذاری وب سایت شما تأثیر می گذارد.

جالب است بدانید که فایل های css، html، js را front-end یا user-side می نامند و خطاهای نمایش داده شده front-end و user-side هستند که نیاز به بهبود دارند. برای فشرده سازی فایل های پی اچ پی باید minify کنید. و به دلیل اینکه در سمت سرور باطن قرار دارد، تأثیر قابل توجهی در سرعت بارگذاری وب سایت نخواهد داشت.

اطلاعات جاوا اسکریپت را به حداقل برسانید

این روش مشابه روش قبلی است، اما این بار یک خط کد جاوا اسکریپت است که باید تا حد امکان خلاصه و فشرده شود.

the text ابعاد تصویر را وارد کنید

این عبارت تصاویری را به شما نشان می دهد که از ویژگی های ارتفاع و عرض استفاده نمی کنند. از ویژگی های عرض و ارتفاع برای تصاویر نمایش داده شده در این عبارت استفاده کنید.

نقل قول از سوالات بد اجتناب کنید

این خطا به این دلیل است که یک درخواست ناقص یا نادرست به سرور ارسال می شود، مثلاً یک فایل CSS یا java script ناقص وجود دارد و این درخواست به یک سرور ناقص ارسال می شود که چنین فایلی را برای شما ارسال می کند. این نشان می دهد که می توانید آن را تعمیر کنید.

از هدف گذاری مجدد خودداری کنید

این خطا روی سایت هایی که از دستور ریدایرکت استفاده کرده اند اغلب و خیلی وقت ها تاثیر می گذارد، وجود ریدایرکت باعث ارسال درخواست های زیادی به سرور می شود و دلیل این امر کاهش چشمگیر سرعت بارگذاری سایت است.

فشرده سازی را روشن کنید

این خطا برای سایت هایی است که از فشرده سازی یا بارگذاری سبک استفاده نمی کنند یکی از مواردی که می تواند این خطا را برای وب سایت از بین ببرد و آن را به 100 نزدیک کند، قرار دادن دستور gzip در htaaccess است.

اگر از Gzip استفاده می کنید، کدها فشرده می شوند و بنابراین صفحه سریعتر بارگذاری می شود.

تا کنون، من در مورد خطاهای مهم امتیاز PageSpeed ​​با شما صحبت کرده ام. اگر با سایر خطاهای gt metrix به مشکل برخوردید، می توانید سوالات خود را با ارسال نظر در انتهای همین مقاله و مقاله مطرح کنید. برای اشتباهات بخش YSlow Score پرداخت خواهد شد. در ادامه این مقاله با من بمانید.

نتایج YSlow gtmetrixu

همانطور که اشاره کردیم، این قسمت از GT Matrix خطاهای موجود در فایل های سایت شما است که بر اساس سایت یاهو بررسی می شوند. در این بخش می توانید فایل هایی که باعث کندی سایت شما می شوند را شناسایی و رفع کنید.

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

این خطا نشان می دهد که سایت مورد نظر از شبکه اشتراک گذاری فایل عمومی از یک سرور مجاور استفاده نمی کند.

ارور یک عنوان پایانی اضافه کنید

این خطا برای نادیده گرفتن انقضای کش مرورگر تعریف شده است. این کش ها عبارتند از: فونت های گوگل، کدهای تحلیلی، گراواتار که در مرورگر باقی می مانند که با قرار دادن کد زیر در htaacces می توانید آنها را تنظیم کنید.


از تغییر مسیر URL خودداری کنید

این خطا همچنین تعیین می کند که از چه تعداد ریدایرکت استفاده کرده اید و چه تعداد صفحه را ریدایرکت کرده اید که در صورت لزوم می توانید پس از نمایش آن ها را حذف کنید.

عبارات درخواست های HTTP کمتری ایجاد می کنند

این جمله همچنین یک درخواست HTTP را نشان می دهد. هرچه این عدد کمتر باشد، در افزایش سرعت بارگذاری وب سایت موثرتر است.

فشرده سازی اجزا

این عبارت دقیقاً همان چیزی است که در بالا ذکر کردیم، اما در قسمت Yslow در دسترس بودن یا در دسترس بودن منابع و پهنای باند سرور شما را نشان می دهد.

جاوا اسکریپت و CSS را کوچک کنید

این عبارت همانطور که در بالا ذکر کردیم فشرده سازی کد جاوا و CSS را نشان می دهد.

AJAX را ذخیره کنید

این عبارت نشان می دهد که Ajax چه مقدار حافظه کش در وب سایت استفاده کرده است، در صورت وجود مشکل در این گزینه آدرس آن در پایین عبارت نشان داده می شود.

جاوا اسکریپت و CSS تکراری را حذف کنید

در این عبارت، اگر فایل های CSS و جاوا سایت شما از دو آدرس مختلف کپی و بارگذاری شوند، به شما خطا می دهد و فقط باید به دنبال آدرس فایل های موجود در هاست خود و فایل های دارای خطا باشید. در این گزینه یک Uninstall برای حل این مشکل به شما نمایش داده می شود.

Expression Avoid filter AlphaImageLoader

در اکسپلورر تصاویر با فرمت PNG به سرعت لود نمی شوند و بارگذاری این دسته از تصاویر زمان بر است که سرعت صفحه وب شما در اکسپلورر را کند می کند و جالب است بدانید که AlphaImageLoader در CSS برای این کار است. بنابراین سریعتر بارگذاری می شود. . . در اکسپلورر اگر تصویر شما مشمول این ویژگی باشد، خطا برای سایت شما نزدیک به 100 درصد خواهد بود.

از خطای متنی HTTP 404 اجتناب کنید (یافت نشد).

این جمله مربوط به صفحه 404 می باشد، زمانی که با خطای 404 مواجه می شوید که وب سایت دارای صفحه نیست، این خطا صفحه 404 وب سایت شما را نشان می دهد که می توانید با بررسی آدرس آن را برطرف کنید.

بیان تعداد عناصر DOM را کاهش می دهد

این تعریف به روش شی سند DOM هنگام استفاده از عناصر DOM در صفحات وب سایت شما اشاره دارد که برای دسترسی به اشیا و عناصر در یک سند HTML یا صفحه HTML استفاده می شود. از سلسله مراتب عناصر استفاده کنید. میزبانی که سرعت دانلود صفحات وب سایت شما را کاهش می دهد.

در این مقاله سعی کردم گزینه های اصلی ابزار سنجش سرعت وب سایت به نام Gtmetrix را بررسی کنم. با بررسی مشکلات و خطاهایی که در این مقاله برای شما توضیح داده ام، به راحتی می توانید سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید. نمره قابل قبولی بگیرید اگر در مورد باگ ها سوالی دارید می توانید از طریق فرم نظر با من در میان بگذارید و یا اگر قصد دارید این باگ ها را به دست متخصصان بسپارید می توانید از طریق سایت سئوتون یا کانال تلگرام سئوتون کمک بگیرید. چه چیزی نیاز دارید.

مرجع مقاله: https://blogten.ir/what-gtmetrix/