لب ها چین های پوستی در اطراف دهانه واژن هستند که از دهانه مجرای ادرار و واژن محافظت می کنند. برخی از خانم ها به دلیل اینکه ظاهر لب های خود را دوست ندارند تصمیم به انجام لابیاپلاستی می گیرند. لابیاپلاستی که یک جراحی پلاستیک روی لب است، می تواند برای زیبایی، درمانی یا به عنوان بخشی از یک روش تایید جنسیت انجام شود. لابیاپلاستی شکل لب‌ها را معمولاً با کوچک‌تر کردن یا اصلاح عدم تقارن لب‌ها تغییر می‌دهد. در این مقاله با لابیاپلاستی آشنا شوید.

در این مقاله بخوانید

لابیاپلاستی

دلایل انجام لابیاپلاستی

علل بی نظمی و اندازه لب ها

تکنیک های لابیاپلاستی

آمادگی قبل از لابیاپلاستی

خطرات و عوارض جراحی لب

بهبودی بعد از لابیاپلاستی

علائم شدید بعد از لابیاپلاستی

سوالات متداول در مورد لابیاپلاستی

I-لابیاپلاستی

چین های پوستی در دو طرف واژن به طور طبیعی ظاهر می شوند. قسمت بیرونی یا بیرونی آن را لابیا بزرگ و چین داخلی را لابیا مینور می نامند. ماهیچه های بزرگ و کوچک از اندام تناسلی خارجی محافظت می کنند و بعد از بلوغ با رشد موهای ناحیه تناسلی پوشیده می شوند. گاهی اوقات پوست اضافی اطراف واژن می تواند در حین ورزش، فعالیت بدنی و رابطه جنسی دچار انحراف و ایجاد ناراحتی شود و لابیاپلاستی نوعی جراحی برای کاهش یا افزایش اندازه لابیاها است که می تواند لابیاها را در هر دو طرف کوچکتر یا متقارن کند. بده

این عمل می تواند به تنهایی یا همراه با واژینوپلاستی انجام شود و برای بهبود ظاهر اندام تناسلی، کاهش ناراحتی یا احساس بهتر در حین فعالیت های روزانه یا به عنوان بخشی از فرآیند تایید جنسیت استفاده می شود. در حین عمل، بسته به دلیل انجام آن، جراح یکی از سه کار زیر را انجام می دهد:

تکه‌های بافت لبی را برای کاهش اندازه آنها برمی‌دارد.

پر کردن؛ یعنی فیلر یا چربی برای بزرگ شدن لب ها تزریق می شود.

لب ها را با استفاده از بافت های دیگر بازسازی یا بازسازی کنید.

با جراحی های زنان آشنا شوید.

دلایل انجام لابیاپلاستی

چه کسانی به لابیاپلاستی نیاز دارند؟ همانطور که گفته شد، لابیاپلاستی برای اهداف درمانی، زیبایی و تقویت مردانه انجام می شود. دلایل انجام لابیاپلاستی عبارتند از:

دلایل پزشکی و فیزیکی برای لابیاپلاستی

دلایل پزشکی و فیزیکی برای لابیاپلاستی عبارتند از:

حفظ نسبت لوب های کوچک و بزرگ؛ کاهش اندازه لوب های کوچک به طوری که از لبه های لابیا ماژور بیرون نزند. بافت بیش از حد لب ها می تواند پیچ ​​خورده، پیچ خورده، نیشگون بگیرد یا کشیده شود و در حین فعالیت بدنی مانند ورزش، دوچرخه سواری یا دویدن و در حین رابطه جنسی باعث ناراحتی شود.

بهبود اصول بهداشت و سلامت دستگاه تناسلی؛ بافت اضافی می تواند از پاکسازی مناسب جلوگیری کند و باعث تجمع باکتری هایی شود که باعث عفونت دستگاه ادراری می شود.

دلایل زیبایی و احساسی برای لابیاپلاستی

برخی از دلایل منطقی و احساسی برای جراحی لابیاپلاستی عبارتند از:

پس از زایمان یا پیری ظاهری جوان را بازیابی کنید

رفع عدم تقارن و شکل ناهموار لابیاها در دو طرف یعنی زمانی که یک طرف بلندتر یا ظاهری متفاوت از طرف دیگر دارد.

هنگام پوشیدن لباس های تنگ اعتماد به نفس و وضعیت مناسب بدن را افزایش می دهد و ناراحتی ناشی از بافت اضافی روی لابیا را هنگام پوشیدن لباس های تنگ کاهش می دهد.

احساس راحتی و اعتماد به نفس را در رابطه با ظاهر اندام تناسلی در هنگام رابطه جنسی افزایش می دهد

علل ناهمواری و بزرگ شدن لب ها

عواملی که باعث بزرگ و ناهموار شدن واژن می شوند عبارتند از:

سن: یائسگی یا تغییرات هورمونی باعث نازک شدن بافت لب های بزرگ می شود و باعث بیرون زدن لب های کوچک از لابیا بزرگ می شود.

بارداری و زایمان

تغییرات در وزن

میراث

لازم است بدانید که لابیا در دختران زیر 18 سال نباید انجام شود، زیرا لب ها پس از بلوغ تا بزرگسالی به رشد خود ادامه می دهند.

تکنیک لابیاپلاستی

کوچک شدن لب ها

دو راه متداول برای کاهش اندازه لابیای شما وجود دارد.

روش ختنه: در این روش، بافت اضافی از لبه بیرونی یک یا هر دو لابیا مینور برداشته می‌شود تا با لبه‌های لابیا بزرگ همسطح باشد یا به سمت جلو امتداد نیابد.

تکنیک Wedge: در این روش، جراح مقداری بافت از نواحی داخلی یک یا هر دو لابیا مینور را برمی دارد، اما سابلوکساسیون را دست نخورده باقی می گذارد. بنابراین وقتی لابیاها بخیه می شوند، لبه چین خورده لابیا دست نخورده باقی می ماند. این ظاهر طبیعی تری به لابیا مینور می دهد. به همین ترتیب، برای کاهش اندازه لابیا ماژور، می توان قسمت داخلی هر لب بزرگ را برداشت.

بسته به علاقه و نتیجه مطلوب، جراح از این روش ها یا هر روش ممکن دیگری استفاده می کند.

راهی برای بزرگنمایی روی لوگو

برای تقویت اندومتر، جراح از لیپوزوم استفاده می کند تا مقدار کمی چربی را از قسمت دیگری از بدن مانند شکم یا کشاله ران خارج کند و آن را به آزمایشگاه تزریق کند. تقویت آزمایشگاهی نیز با تزریق اسید هیالورونیک به آزمایشگاه امکان پذیر است.

جراحی تایید جنسیت

اگر لابیاپلاستی بخشی از جراحی تایید جنسیت باشد، لابیا از بافت تناسلی موجود ایجاد می شود. به جراحی تایید جنسیت مراجعه کنید.

تمام برش ها در طی مراحلی که در بالا توضیح داده شد با بخیه های قابل جذب بسته می شوند که با گذشت زمان حل و حل می شوند. برای جلوگیری از باز شدن بخیه ها، جراح ممکن است از شما بخواهد که رژیم غذایی را برای جلوگیری از یبوست دنبال کنید یا در صورت لزوم از دارو برای جلوگیری از زور زدن در حین اجابت مزاج استفاده کنید.

آمادگی برای لابیاپلاستی

قبل از لابیاپلاستی چه آمادگی هایی لازم است؟ قبل از انجام این عمل ابتدا دلیل انجام آن، انتظارات و ریسک ها بررسی می شود. علاوه بر این، ممکن است پزشک شما را برای ارزیابی افسردگی و اضطراب به روانپزشک ارجاع دهد. اگر از ظاهر لابیای خود ناراضی هستید یا از پوشیدن لباس های تنگ، انجام ورزش های خاص یا داشتن رابطه جنسی احساس ناراحتی می کنید، لابیاپلاستی ممکن است راهی برای بهبود سلامت شما باشد.

صحبت کردن در مورد اندام تناسلی شما می تواند ناخوشایند و ناراحت کننده باشد. به هر دلیلی که بخواهید تحت چنین عمل جراحی قرار بگیرید، جراحان وجود دارند تا از شما حمایت کنند. از صحبت در مورد هدف از عمل جراحی، هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشید، نترسید و در مورد احتمال بچه دار شدن در آینده به پزشک خود بگویید. جراح شما به صحبت‌های شما گوش می‌دهد، اطلاعات دقیقی در مورد نحوه انجام جراحی، نتایجی که باید انتظار داشته باشید ارائه می‌دهد و به سوالات شما پاسخ می‌دهد.

اگرچه گزارش های افرادی که جراحی لابیاپلاستی انجام داده اند نشان دهنده افزایش اعتماد به نفس، زندگی راحت تر و رابطه جنسی بهتر است، اما به یاد داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که نتایج کاملی را که از لابیاپلاستی انتظار دارید به دست آورید. در مورد این عملیات واقع بین باشید. به عبارت دیگر، انجام این کار باعث نمی شود احساس خوبی نسبت به بدن خود داشته باشید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از پزشک و جراح لابیاپلاستی خود بپرسید:

آیا این جراحی برای من مناسب است؟

درمان چقدر طول می کشد؟

خطرات و عوارض لابیاپلاستی چیست؟

آیا انتظارات من از جراحی واقع بینانه است؟

آیا نیاز به تکرار این عملیات در آینده خواهد بود؟

خطرات و عوارض جراحی لابیا

عوارض این نوع عمل نادر است، اما مانند هر جراحی دیگری می تواند عواقب منفی داشته باشد که برخی از آنها به شرح زیر است:

لباس های اضافی را درآورید یا لباس های ناکافی را کوتاه کنید

بخوانش

کبودی اما هماتوم

عفونت ها

شکستگی زخم

جای زخم های باقی مانده

درد مداوم، درد هنگام رابطه جنسی یا از دست دادن حس در ناحیه تناسلی

بهبودی بعد از لابیاپلاستی

اگر بتوانید روزانه از نوار بهداشتی استفاده کنید، ممکن است برای چند روز تا یک هفته یا حتی بیشتر خونریزی داشته باشید. در چند روز اول پس از جراحی، احساس درد، تورم و ناراحتی شایع است که معمولاً با داروهایی مانند استامینوفن قابل کنترل است. اگر درد و ناراحتی با دارو برطرف نشد، حتما جراح را مطلع کنید.

درمان های خانگی، مانند بسته های سرماخوردگی، می توانند به کاهش درد و تورم کمک کنند. به توصیه پزشک، کیسه یخ یا کیسه سرد را به مدت 20 دقیقه روی ناحیه جراحی و داخل آن قرار دهید و سپس آن را بردارید. اکثر مردم فقط درد یا حساسیت جزئی را برای چند روز گزارش می کنند. تورم و درد به تدریج در چند هفته اول پس از جراحی کاهش می یابد. با این حال، ممکن است چهار تا شش ماه طول بکشد تا تورم به طور کامل از بین برود.

برای جلوگیری از عفونت در محل جراحی، ممکن است یک داروی خوراکی یا موضعی برای استفاده در محل جراحی تجویز شود. در دوران نقاهت، شلوار و لباس زیری بپوشید که تنگ نباشد. لباس های تنگ می توانند باعث ایجاد فشار و فشار شوند و بهبود زخم را به تاخیر بیندازند.

عوامل خطر پس از لابیاپلاستی

در صورت بروز عوارض زیر، فوراً با مرکز لابیاپلاستی یا پزشک خود تماس بگیرید:

بعد از آن

تورم یا درد بیش از حد که با گذشت زمان بدتر می شود

افزایش خونریزی، خونریزی بیش از حد از محل جراحی

ترشحات چرکی یا تغییر رنگ ترشحات

درد شدید در هنگام ادرار یا مدفوع

برش را باز کنید

اطلاعات بیشتر: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا