کفپوش خودرو یکی از مهم ترین لوازم جانبی خودرو است که کف داخل خودرو را می پوشاند به همین دلیل به آن کفپوش خودرو نیز می گویند. انواع کف خودرو هنوز در دست بررسی است. رنگ، طرح و نوع کف بسیار مهم است. یک کفپوش مناسب می تواند فضای جذابی را در فضای داخلی خودرو ایجاد کند. برای خرید کفپوش خودرو باید با ویژگی های انواع آن ها آشنا شوید تا با دانستن مزایا و معایب هر کدام بتوانید انتخاب درست و درستی داشته باشید.

از آنجایی که کفپوش برای پوشاندن قسمت زیرین خودرو استفاده می شود و با کفی کفش سرنشینان در تماس است، بنابراین مهم ترین ویژگی آن مقاومت در برابر خوردگی است. به همین دلیل باید در انتخاب متریال آن دقت کنید، کفپوش در دو نوع یک تکه و متعدد در بازار عرضه می شود.

سپس انواع کفپوش ها را معرفی می کنیم و ویژگی های مهم برای خرید پایه مناسب را بررسی می کنیم.

دلیل انتخاب کفپوش مناسب

برای انتخاب پلتفرم مناسب، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. به دلیل تماس مداوم با پای مسافران، زمین فرسوده می شود. بنابراین بهتر است آنها را از جنس مقاوم انتخاب کنید که علاوه بر انعطاف پذیری بالا، مقاومت خوبی در برابر سایش نشان می دهد. انتخاب اندازه مناسب کف نیز یکی از مهمترین موارد در این زمینه است.

اندازه مناسب نیز یکی از موارد مهم برای اطمینان از ایمنی شما در هنگام رانندگی است. زیرا عدم انتخاب سایز مناسب کف باعث حرکت، چسبیدن کف به پدال گاز، ترمز می شود که می تواند منجر به تصادفات و آسیب های جبران ناپذیر شود.

مزایای استفاده از کفپوش

یک کفپوش مناسب دارای مزایای زیر است که شما را به استفاده از آن ترغیب می کند. شما می توانید طرح ها و مدل های مختلف کف را برای ماشین خود انتخاب کنید:

کابین تک داخل

دلیل اصلی و اصلی استفاده از کفپوش در خودرو موضوع تمیزی کابین خودرو است. در صورت عدم وجود پوشش کف، گرد و غبار کف کفش یا ریختن مواد غذایی و نوشیدنی می تواند کف خودرو را کثیف کند و تمیز کردن و از بین بردن لکه ها کار آسانی نباشد. بنابراین راه حل محافظت و تمیز نگه داشتن کف خودرو استفاده از روکشی است که جابجایی و نظافت آن آسان باشد.

زیبایی کابین

امروزه فرش ها به چیزی فراتر از پوشش کف تبدیل شده اند و نقش مهمی در زیباسازی فضای داخلی خودرو دارند. طرح ها و مدل های مختلف و همچنین ترکیب رنگ های همخوان یا متضاد با دکوراسیون داخلی، جلوه خاصی در فضای داخلی خودروهای مدرن داشته است.

ایمنی در هنگام رانندگی

یکی از مهمترین چیزهایی که کفپوش مناسب به همراه دارد ایمنی هنگام رانندگی است. با این حال، اغلب نادیده گرفته می شود. جلوگیری از افتادن پاها هنگام استفاده از پدال یکی از مهمترین مواردی است که باید در خرید کفپوش مناسب به آن توجه کنید.

سایر مزایای استفاده از کفپوش مناسب عبارتند از:

این امر ارزش فروش مجدد خودروی دست دوم شما را افزایش می دهد.

کف پوش های نصب شده در کارخانه از نفوذ و جذب میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند.

اهمیت استفاده از داشبورد خودرو چیست؟

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که کف خودرو فقط برای راننده مهم است و برای سایر سرنشینان خودرو فقط جنبه زیبایی دارد. یا به عبارتی می توان این محصول را یکی از لوازم جانبی خودرو دانست. معمولاً هنگام خرید خودروی جدید، دارای زیرپایی نیز می باشد. این زیرپایی ها جذاب نیستند و باعث ناراحتی و تحریک راننده می شوند. همچنین، آنها اغلب از پلاستیک ساخته شده اند، معمولا در زیر پا نفوذ می کنند و در کمترین زمان ناپدید می شوند. بنابراین باید در زمان مناسب این زیرپایی ها را تعویض کرده و نوع مناسب کفپوش خودرو را خریداری کنید. از جمله مواردی که اهمیت استفاده از کفپوش در خودرو را افزایش می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کفپوش ها از آلودگی محیط داخل خودرو جلوگیری می کنند

آسان تمیز میشود

وجود کفپوش خودرو از کثیف شدن و گل آلود شدن کف خودرو در روزهای برفی و بارانی جلوگیری می کند.

وجود کفپوش در خودرو فضای راحت پا را فراهم کرده و به آنها اجازه می دهد تا راحت بنشینند

پوشش کف یکی از مهمترین جنبه های زیبایی داخلی کابین خودرو است.

کفپوش ها گرد و غبار کفش ها را جذب می کنند

اگر کفپوش خودرو نرم و مناسب با نوع خودرو باشد، پای راننده و سرنشینان در طول سفر راحت و کمتر خسته می شود.

کاهش خستگی راننده و راحتی وی به دلیل کف مناسب کف خودرو

راهنمای خرید کفپوش خودرو با کیفیت

با رعایت نکات زیر برای خرید یک کفپوش خوب می توانید انتخابی مطمئن و شایسته داشته باشید:

کف را کاملا با پارچه بپوشانید که باعث نفوذ گرد و غبار می شود

زیر پای راننده لیز نمی خورد.

شستشوی آسان

ضد آب نیست

نه خیلی سخت و نه خیلی نرم

آنها را می توان به راحتی از ماشین جدا کرد

با سایر ابزارهای کابین داخلی هماهنگ کنید

از آسیب رساندن به کف پارچه ای در خودرو خودداری کنید

نصب آسان و به راحتی برای تمیز کردن جدا می شود

گارانتی پس از فروش اعمال می شود

عواقب استفاده نادرست از کفپوش

استفاده نادرست از کف می تواند باعث لیز خوردن کف در حین رانندگی و ایجاد مشکل در هنگام استفاده از پله ها و آسیب دیدگی شود. کفی که در اثر تماس با اجسام نوک تیز مانند کفش خراشیده یا سوراخ شده است، اجازه ورود آب و گرد و غبار به کف اصلی خودرو را می دهد.

برخی از انواع کفپوش ها وقتی با مایعات خاصی آغشته می شوند بوی نامطبوعی ایجاد می کنند و گاهی این بو تا زمانی که آن را بشویید باقی می ماند.

انواع کفپوش خودرو

در زیر انواع لاستیک ها را به شما معرفی می کنیم و مزایا و معایب آن ها را تجزیه و تحلیل می کنیم تا شما خوانندگان عزیز بتوانید لاستیک مناسب را برای خودرو خود انتخاب کنید.

کف پلاستیکی

رایج ترین نوع زیره خودرو در بازار، نوع لاستیکی آن است. این تشک ها در نوع خود بادوام ترین و بادوام ترین هستند و اگر از پلاستیک مرغوب ساخته شده باشند سالیان سال در خدمت شما خواهند بود. مزیت اصلی این نوع کفپوش تمیز کردن آسان آن است. اسپری کردن و پاک کردن آنها یا فقط پاشیدن آب کارواش آنها را به مدت یک روز تمیز و بدون اثر کثیفی یا لکه نگه می دارد. این نوع کفپوش برای مناطق بارانی و آنهایی که کودکان کوچک دارند بهترین انتخاب است.

مزایای کفپوش لاستیکی ماشین

در مقایسه با مدل های دیگر، ارزان و مقرون به صرفه هستند.

آنها در اندازه های استاندارد ساخته می شوند.

نصب و استقرار آنها آسان است.

تمیز کردن آن بسیار آسان است.

آنها بادوام هستند و عمر مفید بالایی دارند.

وینیل لاندا

این نوع زیره ها شباهت زیادی به لاستیک دارند و از نوعی لاستیک بادوام با لایه ضخیم وینیل ساخته می شوند و در مقایسه با انواع لاستیک کمی گرانتر هستند. انواع و سبک های مختلفی از این نوع کفپوش ها در بازار یافت می شود و اساسا بسیار متنوع هستند. مزیت کفپوش وینیل این است که رطوبت را جذب نمی کند و سبک است، به علاوه با اسپری و شستشوی ساده به راحتی تمیز می شود. اگرچه این نوع کفپوش بسیار بادوام است، اما در تابستان در معرض نور شدید خورشید می تواند آسیب ببیند. بنابراین اگر می خواهید از کفپوش های وینیل در خودروی خود استفاده کنید، در روزهای گرم تابستان خودرو خود را در سایه و در مکانی مناسب پارک کنید. به طور کلی، صفحات وینیل به اندازه لاستیک بادوام نیستند.

مزایای کفپوش ماشین وینیل

رج های کوچکی در عقب وجود دارد که به خوبی در کف خودرو چیده شده اند.

از نظر طراحی و مدل ترکیب خوبی دارند.

آنها به راحتی تمیز می شوند.

آنها بادوام هستند.

کف سه بعدی

جدیدترین نوع تبلت موجود در بازار تبلت سه بعدی می باشد. این نوع لیوان استحکام و مقاومت را با ظرافت و زیبایی ترکیب کرده و از این رو توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. انواع خارجی و داخلی آنها از نظر قیمت متفاوت است، زیرا قطعات زیادی دارند و مراحل نصب و تمیز کردن آن آسان است. این نوع پادری ها در چهار نوع پلی اورتان، پلاستیک، چرم و چرم ساخته شده اند که برای استفاده در هر خودرویی مناسب می باشند. به طور کلی پانل های سه بعدی کف از زیباترین و گران ترین کفپوش های خودرو هستند که جلوه ای خاص و شکیل به کابین خودرو می دهند.

مزایای کف ماشین سه بعدی

برخلاف انواع دیگر، تمام سطح خودرو را می پوشاند.

ضد آب بودن از ورود گرد و غبار و رطوبت به کف خودرو جلوگیری می کند.

آنها بسیار بادوام هستند و به مرور زمان خراب نمی شوند.

دارای ویژگی ضد لغزش برای جلوگیری از لیز خوردن.

در تولید آنها از بهترین انواع مواد پی وی سی و پلیمرهای مخصوص پلاستیک استفاده می شود.

فرش، موکت و کف نمدی

برخی از کفپوش های موجود در بازار از فرش و موکت ساخته شده اند که ظاهری زیبا و جذاب دارند. این کفپوش های ماشینی سبک در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود است و با آرم و طرح خودرو قابل سفارش است. مشکل اصلی کفپوش های موکت تمیز کردن آنهاست. این گونه کف دست ها باید به طور مرتب شسته شوند و برای از بین بردن لکه ها و کثیفی ها با شامپو شسته شوند. کفپوش‌های موکتی نسبت به انواع دیگر گران‌تر هستند و البته در معرض ساییدگی و پارگی بیشتری نیز هستند. اما نخل های نمدی در بین آنها ارزان ترین هستند و به طور گسترده در دسترس هستند. به طور کلی این نخل ها نسبت به انواع دیگر دوام کمتری دارند و به سرعت ظاهر زیبای خود را از دست می دهند. فرش، موکت و کف‌های نمدی برای استفاده در مناطق خشک مناسب‌تر هستند. زیرا گل و برف آنها را سریعتر از آنچه تصور می کنید زشت تر نشان می دهد.

فرش و کفپوش خودرو موجود است

آنها تقریباً ضخیم و جامد هستند.

توانایی آنها در جذب گرد و غبار بسیار خوب است.

آنها هنگام کار با پدال ها احساس راحتی بیشتری را برای راننده ایجاد می کنند


مقاله کامل: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/کفپوش-خودرو/ایرانخودرو-کفپوش-خودرو/کفپوش-تارا/