میرزا قاسمی یکی از خوشمزه ترین غذاهای شمالی است و تقریباً در سفره همه جای خود را پیدا کرده است، کمتر کسی است که آن را نشنیده و نخورده باشد. چون مواد به کار رفته در تهیه این غذا همه جا موجود است و نیازی به استفاده از محصولات محلی شمال نیست، از طرفی بسیار خوش طعم هستند. آن را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

500 گرم فلفل دلمه ای سرخ شده

4 عدد گوجه فرنگی

2 تا 3 قاشق غذاخوری سیر داغ

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

2 عدد تخم مرغ

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

کره به میزان لازم

بادمجان کبابی برای میرزا قاسمی

ابتدا بادمجان را بپزیم. برای کبابی بادمجان می توانیم از گریل، گاز یا فر استفاده کنیم. البته اگر از گاز یا گریل استفاده کنیم، بادمجان ها بوی خیلی بهتری می دهند و کاملا دودی و معطر می شوند. در تمامی این روش ها ابتدا چندین سوراخ در سطح بادمجان ایجاد می کنیم. برای کباب کردن، بادمجان ها را با پوست روی گریل یا گاز داغ می کنیم و یکی یکی روی آن ها را می پوشانیم تا همه طرف ها کبابی و دودی و پخته شوند. از گاز شعله افکن استفاده کنید). بعد از اینکه بادمجان ها کبابی شدند اجازه می دهیم سرد شوند و بعد با دست به راحتی پوست آن ها را جدا می کنیم. اگر بادمجان ها را در فر بپزیم، بهتر است آن ها را در فر قرار دهیم تا آب بادمجان های پخته شده از آن ها خارج شود و بادمجان ها آبکی و شل نباشند.

مراحل تهیه میرزاقاسمی

حالا بادمجان های تفت داده شده را له کنید و در تابه ای با روغن تفت دهید تا کمی سرخ شوند.

بعد از سرخ شدن بادمجان ها در روغن، نصف مقدار سیر داغ را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا بادمجان ها خوب سرخ شده و طعم سیر به دست آید.

در تابه ای دیگر پاستاها، سیر داغ باقی مانده و کمی روغن را تفت دهید تا بادمجان داغ شده و سرخ شود.

وقتی رب پخته و پژمرده شد، پودر زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و دوباره تفت دهید.

حالا مخلوط رب را به بادمجان ها اضافه کنید و دوباره تفت دهید. البته میرزا قاسمی به روش های مختلفی تهیه می شود و گاهی از رب داخل آن استفاده نمی شود اما به نظر من رب آن خوشمزه تر است.

تا زمانی که مخلوط رب و بادمجان کمی گرم شود، تا زمانی که طعم آن را حس کنید، گوجه ها را پوست گرفته و نازک برش دهید، سپس همان رب را در ماهیتابه بریزید، روغن، نمک را اضافه کنید و حرارت دهید تا نرم شود. و زهکشی روغن بیشتر، خوشمزه تر و لذیذتر میرزا قاسمی.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-میرزا-قاسمی/