با این روش ها از پاشیدن کرم پودر روی صورت جلوگیری کنید، کرم پودر یکی از ارکان آرایش است و اگر به خوبی روی پوست بچسبد تاثیر زیبایی روی صورت خواهد داشت. پاک کردن کرم از صورت یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند.

یکی از اصلی ترین محصولاتی که باید در آرایش خود داشته باشید و حتی برای یک آرایش ساده هم به آن نیاز دارید کرم پودر است. یک کرم پودر خوب این توانایی را دارد که تمام ایرادات و عیوب پوست صورت شما را بپوشاند و پوست شما را برای یک آرایش دلپذیر و زیبا آماده کند. اما اگر به درستی از آن استفاده نکنید، نه تنها می تواند چهره شما را زیبا کند، بلکه چهره طبیعی شما را نیز بر هم می زند. در این مقاله درباره علت خارش کرم پودر روی صورت با شما صحبت می کنیم، زیرا این یکی از بزرگترین مشکلاتی است که خانم ها با این محصول آرایشی دارند.

کرم پودر چیست و چند نوع است؟

کرم فونداسیون را می توان به عنوان پایه ای برای سایر محصولات صورت در نظر گرفت. این محصول مخصوص پوست صورت است و به پنهان کردن لک ها، تنظیم رنگ پوست، محو شدن لکه های پوست، نرمی و لطافت صورت کمک می کند. با استفاده از کرم پودر می توانید پوست را روشن و یا رنگ پوست را چند درجه تیره کنید. در واقع همیشه گفته می شود که بهتر است هنگام خرید کرم پودر، محصولی با رنگی متناسب با رنگ پوست انتخاب کنید. فونداسیون می تواند به صورت مایع، کرم، پودر یا سرم باشد.

دلایل استفاده از کرم پودر روی صورت

اگر از مالیدن کرم پودر به صورت خود شکایت دارید، علت آن را در هر یک از موارد زیر جستجو کنید:

استفاده نادرست از کرم پودر

اگر کرم پودر به خوبی به صورت شما نمی چسبد، ممکن است به دلیل استفاده نادرست از آن باشد. استفاده صحیح از کرم پودر باید طبق مراحل زیر انجام شود:

1- ابتدا باید تمام آثار تصویر قبلی را حذف کنید. از یک شستشوی خوب صورت استفاده کنید. همچنین می توانید از یک تونر برای حذف بقایای تصویر قبلی استفاده کنید.

2- از مرطوب کننده و مرطوب کننده استفاده کنید. اگر از کرم پودر روی پوست خشک استفاده کنید، پوست پوسته پوسته می شود. اما اگر پوست را کش دهید، کرم پودر به خوبی روی صورت می نشیند. پس از استفاده از مرطوب کننده باید 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و سپس کرم پودر را بزنید.

3- کرم پودری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد. مقدار مناسبی از کرم پودر را بردارید و با استفاده از برس مناسب روی پوست خود بمالید. نکته مهم این است که باید از مرکز صورت خود شروع کنید و به قسمت های دیگر بروید.

4- برای جلوگیری از مالیدن کرم پودر روی صورت، در این مرحله با اسفنج آرایشی یا مخلوط کن خوب به صورت خود بزنید تا به خوبی روی پوست بنشیند. از قسمت تیز مخلوط کن دور چشم و بینی استفاده کنید.

5- در این مرحله از کانسیلر استفاده کنید.

انتخاب نادرست کرم پودر

برای جلوگیری از مالیدن کرم پودر روی صورت، باید کرم پودری را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد. ابتدا باید در نظر داشته باشید که رنگ کرم پودر با رنگ طبیعی پوست شما همخوانی دارد. دوم، به موارد زیر توجه کنید:

اگر پوست چرب دارید باید از کرم پودر مات یا بدون چربی استفاده کنید. در این زمان از روشن شدن پوست جلوگیری می شود.

با پوست خشک، یک کرم پودر مایع با پایه روغن بمالید. از کرم پودر خشک که شبیه پنکیک است استفاده نکنید.

به جای برس از دستان خود استفاده کنید

اگر می خواهید از مالیدن کرم پودر روی صورت جلوگیری کنید، هرگز نباید فونداسیون را با دست یا انگشت خود بزنید. از یک برس خوب استفاده کنید و کرم پودر را روی صورت خود پخش کنید. استفاده از کرم پودر روی صورت با دست باعث می شود که حجم غلیظی از کرم پودر روی صورت قرار گیرد و چهره را بد جلوه دهد.

زیر کرم پودر از پرایمر استفاده نکنید

یکی از راه های جلوگیری از ریختن کرم پودر روی صورت استفاده از پرایمر است. پرایمر به عنوان پایه آرایش در نظر گرفته می شود. استفاده از پرایمر به چسبندگی بهتر کرم پودر به پوست و همچنین افزایش ماندگاری کرم پودر کمک می کند.

از فیکساتور استفاده نکنید

اگر کرم پودر به خوبی روی صورت شما نمی نشیند، بهتر است پس از استفاده از حالت گیر استفاده کنید. اسپری تثبیت کننده یا پودر گیرای کرم باعث می شود روی پوست بهتر دیده شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

چگونه به صورت خود پودر بزنیم؟

دلیل مالیدن کرم پودر روی صورت را توضیح دادم. برای اینکه کرم پودر بهتر روی صورت بنشیند راه حل های زیر را پیشنهاد می کنیم:

گاهی از لایه بردارها استفاده کنید

اگر بعد از استفاده از کرم پودر پوست شما پوسته پوسته شد، ممکن است نیاز به لایه برداری داشته باشید. هنگام استفاده از لایه بردار با توجه به نوع پوست خود باید به نکات زیر توجه کنید:

اگر پوست چرب دارید، می توانید 3 تا 4 بار در هفته از اسکراب یا لایه بردار استفاده کنید.

برای پوست های خشک هفته ای یکبار لایه برداری کافی است.

اما اگر پوست حساسی دارید استفاده از لایه بردار توصیه نمی شود.

در نهایت، به یاد داشته باشید که بهتر است تعیین کنید که پزشک چند بار از موچین استفاده می کند.

حتما قبل از فونداسیون کرم مرطوب کننده بزنید

قبل از استفاده از پودر باید پوست خود را به گونه ای آماده کنید که پودر به خوبی روی آن بنشیند و حالت طبیعی داشته باشد. بنابراین استفاده از کرم مرطوب کننده توصیه می شود. نوع مرطوب کننده باید بر اساس نوع پوست هر فرد تعیین شود. به عنوان مثال، افرادی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده های بدون چربی استفاده کنند. حواستان باشد که 10 دقیقه بعد از زدن کرم مرطوب کننده صبر کنید و سپس کرم پودر بزنید.

روش صحیح زدن کرم پودر را یاد بگیرید

در قسمت قبل نحوه استفاده از کرم پودر را توضیح دادیم. مراحل را به درستی دنبال کنید و مطمئن شوید که کرم پودر روی صورت شما ظاهر خوبی دارد.

حتما از پرایمر و فیکسر استفاده کنید.

پرایمر پایه آرایش است و پوست صورت شما را آماده می کند تا کرم پودر به خوبی روی آن بنشیند. فیکساتور همچنین به تثبیت آرایش و ماندگاری بیشتر آرایش روی صورت کمک می کند.

کلمات پایانی

زدن کرم پودر روی صورت یکی از مشکلات متعددی است که بسیاری از خانم ها هنگام آرایش با آن مواجه می شوند، در این صورت آرایش کامل صورت تاثیر مثبتی خواهد داشت، در این مطلب راه هایی برای جلوگیری از ترک خوردن کرم پودر به شما نشان داده ایم.یکی مهم نکته این است که در انتخاب نوع کرم پودر دقت کنید و نحوه استفاده صحیح از آن را یاد بگیرید. برای خرید انواع کرم پودر و سایر محصولات آرایشی و مراقبت از پوست می توانید به داروخانه اینترنتی پوزیتیو گرین مراجعه کنید.

مطالعه مقاله کامل: https://moorashin.com/بهترین-کرم-پودر-خارجی/