منبعی که امکان چاپ روی دستگاه هایی مانند چاپگر و پلاتر را فراهم می کند، ماده ای به نام جوهر است و این ماده در یک کارتریج ریخته شده و سپس این دستگاه به دستگاه مورد نظر متصل می شود. جوهر به طور دائم در دستگاه باقی نمی ماند، اما اگر از چاپگر استفاده می کنید جوهر شما تمام می شود و باید یا خودتان کارتریج را پر کنید یا آن را به جایی بفرستید تا برای شما دوباره پر شود. پر کردن مجدد کارتریج به این معنی است که مواد یا جوهری که درون آن ریخته شده است پس از اتمام دوباره تزریق می شود تا چاپگر بتواند از آن برای چاپ هر کاری که می خواهید رایانه انجام دهد استفاده کند. اگر جوهر کارتریج تمام شود و کارتریج را نصب نکنید، کاغذ چاپ نمی‌شود. برای اطلاع از قیمت کارتریج hp با آوافرهنگ همراه باشید.

منبع تامین جوهر در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می شود. چاپگرهای جوهر افشان قطرات ریز جوهر را از طریق سوراخ‌های ریز سر بر روی یک ورق کاغذ می‌پاشند که در نتیجه تصاویر سیاه و سفید و رنگی با کیفیت بالا ایجاد می‌شود. آن متناسب با. رنگ های اولیه در چاپگرهای جوهر افشان به سه رنگ اصلی تقسیم می شوند: فیروزه ای (آبی)، سرخابی (قرمز) و زرد (زرد). برخی از چاپگرهای جوهرافشان از ترکیب سه رنگ اصلی، یک رنگ سیاه تیره ایجاد می کنند که برای نوشتن متن چندان مناسب نیست و رنگ آن مشکی با ته رنگ سبز یا آبی است.

در سری قدیمی پرینترهای جوهرافشان، سه کارتریج رنگ اصلی به هم متصل هستند و اگر یک رنگ تمام شود، باید هر سه رنگ را تغییر دهید. اما امروزه در چاپگرهای جوهرافشان این سه رنگ از یکدیگر جدا شده اند. به طور کلی، اکثر چاپگرهای جوهرافشان دارای چهار رنگ اصلی هستند. اما برای چاپ عکس های حرفه ای به یک چاپگر با شش رنگ مختلف نیاز دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و مشکی دارای نور قرمز و آبی روشن باشد که در ایجاد عکس هایی با رنگ های طبیعی تر موثر است.

بنابراین می توانید از چاپگر خود برای چاپ همه چیز استفاده کنید و مطمئن شوید که آن را به موقع شارژ می کنید و کارتریج های اضافی دارید. این یک گزینه عالی برای ذخیره یکی از این کارتریج های اضافی است تا بتوانید همیشه خیالتان راحت باشد و کاغذ آن تمام نشود.

در نوع اول یکی از رنگ های اصلی یعنی آبی، زرد، قرمز و حتی مشکی در نظر گرفته شده است. اگر قصد چاپ رنگی دارید یا می خواهید روی کاغذ سیاه و سفید چاپ کنید، می توانید از کارتریج جوهر افشان در چاپگر خود استفاده کنید. در هنگام چاپ علاوه بر رنگ، کیفیت نیز بسیار مهم است، بسته به نوع چاپگر و کارتریج می توانید از درجات مختلف کیفیت لذت ببرید.

در نوع دوم به جای سه رنگ اصلی از کارتریج تونر استفاده می شود. همانطور که از نام کارتریج لیزری پیداست در پرینترهای لیزری استفاده می شود و نوعی پودر با ذرات فشرده و بسیار ریز است. پودر کارتریج لیزری یک ماده جامد با خاصیت مغناطیسی است. در گذشته پودرهای مورد استفاده از اکسید و کربن تهیه می شد، اما اکنون برای افزایش کیفیت چاپ از نوعی پلیمر استفاده می شود. کارتریج های تونر دوام بیشتری نسبت به کارتریج های جوهر دارند. لازم به ذکر است که رطوبت و دمای بالا باعث از بین رفتن کارتریج لیزر می شود.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است: چگونه این پودر به صورت جوهر روی کاغذ و اسناد چاپی ظاهر می شود؟

باید گفت که این ذرات با درام الکترواستاتیک ذوب می شوند و با غلتک های حرارتی روی کاغذ فشار داده می شوند تا به کاغذ بچسبند.